Vše o společnosti Amway

Otázky a odpovědi

Nemůžou v tom vydělat jen ti co to založili?

Omyl. Členem odběratelské sítě jsou dnes na světě 3,5 milony lidí. Někteří z nich už desítky let, někteří teprve měsíce. Opravdu myslíte, že vydělávají jen zakladatelé a dalších 3 499 998 lidí prodělává? Uvědomte si, že členství neznamená doživotní závazek. Každý rok musí každý člen vyhodnotit, co mu to přináší a vědomě potvrdit svou účast i na další rok. A žádná síla nemůže nikoho donutit, aby to dělal, když by v tom nic nevydělal... Výše příjmu nezáleží ani na pořadí vstupu. Ten, kdo vstoupil před rokem, může vydělávat mnohonásobně více, než ten kdo vstoupil před 40 lety. Příjem je závislý výhradně na odvedené práci. Výpočet je transparentní a pro každého naprosto stejný.

Amway dělá celosvětově obrat v řádu miliard dolarů. Hodně velká část zisku se vrací do systému formou provizí. Provize jsou vypláceny již od měsíčního obratu (u nás) cca 4000,- Kč (bez DPH). K tomu si připočítejte zisk VPA tvořený maloobchodní marží. Lidí, kteří se tímto podnikáním úspěšně živí anebo si tím velmi dobře přivydělávají je opravdu hodně.

Není zboží nekvalitní?

Na tento argument je jednoduchá námitka. Na každý výrobek (až na několik vyjímek, které mají vlastní režim záruk) dává Amway 100% záruku spokojenosti až 90 dnů. To znamená, pokud nebudete s výrobkem spokojení, máte tři měsíce na vrácení a získání peněz zpět. Opravdu si myslíte, že firma s nekvalitním zbožím by takovou záruku dávala?

Amway drží řadu unikátních patentů, řada výrobků je ve své oblasti naprosto bezkonkurenční. Potravinové doplňky Nutrilite jsou celosvětově nejprodávanější značkou, kosmetika Artistry patří mezi pět nejprodávanějších značek, systém úpravy vody je naprosto bezkonkurenční, atd.

Trh a čas prověřily kvalitu zboží.

Není zboží předražené?

Každý obchodník vám řekne, že cena není rozhodující! Mnohem důležitější je najít potřebu lidí a uspokojit jí. Amway nežije ve vzduchoprázdnu, firma žije v konkurenčním prostředí a těžko by uspěla, kdyby prodávala předražené zboží. Cena sama o sobě neříká nic. Když vám řeknu, že vám prodám čokoládu za 1000 korun, bude vám připadat drahá. Ale když vám řeknu, že je jí 100 kilo, je najednou úplně jiná situace. Podobná situace je u Amway. Jedním ze základních principů Amway výrobků je koncentrovanost. Má to svojí logiku. Vysokoobrátkové zboží v malém balení vyžaduje velmi časté nákupy, zatímco koncentrát dlouho vydrží. Koncentrát šetří životní prostředí - méně obalů, méně dopravy, méně odpadu,atd. Koncentrát je dražší než stejné množství konkurenčního prostředku. Ale ředí se vodou. Takže pokud porovnáváme ceny, musíme vždy porovnávat jednotkové ceny použití - kolik stojí jedna dávka. A tady by se asi hodně lidí divilo, že Amway výrobky vycházejí mnohem levněji, než jejich oblíbené "levné" značky.

Pochopitelně, že jsou i jiná hlediska pro porovnávání cen. Například v kosmetice je cena ukazatelem kvality. Těžko přesvědčíte někoho, že máte nejkvalitnější produkt na světě s cenou jako běžný produkt z tržnice. Prostě je jistý cenový standard, který odráží náročnost výroby, surovinovou kvalitu, náročnost výzkumu a testování produktu, atd.

Dále jsou věci, které penězi nenahradíte. Někdo si prostě rád zaplatí za luxus, za "značku", za exkluzivitu, za kvalitu, za ekologičnost, za druhotné úspory, které převýší náklady, atd. Izolovaná cena opavdu není až tak důležitá. Navíc u Amway má každý možnost vyhodnotit poměr cena/výkon bez rizika, viz 100% záruka...

A poslední poznámka týkající se ceny. Vzhledem ke globálnímu rozsahu firmy je cenová kalkulace výrobků ve všech zemích podobná. Pochopitelně, že je braná v úvahu i místní situace. Takže před deseti lety, kdy průměrný plat v ČR byl ani ne třetinový, působily Amway výrobky na první pohled opravdu draze. Od té doby, se ceny drží na přibližně stejné úrovni, mnohé výrobky jsou dnes dokonce levnější, přitom kupní síla průměrné rodiny je mnohonásobná. Zkuste si najít deset let staré ceníky konkurenčních výrobků a uvidíte, jak šly jejich ceny nahoru...

Navíc každý člověk, pokud chce ušetřit, může se stát partnerem firmy a nakupovat veškeré zboží za velkoobchodní cenu.

Kdyby byly výrobky tak skvělé, všichni by používali jen je.

Tento argument, ostatně jako valná většina ostatních vzbudí úsměv na rtech nejen znalci Amway, ale každému logicky myslícímu člověku. Je to podobné, jako by někdo snižoval hodnotu Mercedesu, že by říkal:"kdyby to byla tak dobrá auta, každý by ho měl"... Co na to říct? Snad jen to, že je dobře, že je konkurence. Protože to tlačí na zvyšování kvality a to je dobře pro každého zákazníka. Každý si ten svůj výrobek najde. Já mám zkušenost, že každý, kdo si Amway výrobky vyzkouší, těžko pak už hledá alternativu. Ale prostě se smiřme s tím, že ne každý to používá. To nic nevypovídá o kvalitě.

<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.