Vše o společnosti Amway

Otázky a odpovědi

Ti dole vydělávají na ty nahoře.

Další častý mýtus. Je zajímavé, že tento argument nejčastěji používají zaměstnanci, kteří ve svém zaměstnání skoro vždy vydělávají na někoho nad sebou. Nebo si myslíte, že v zaměstnání dostane každý zaměstnanec tolik peněz, kolik skutečně vyprodukuje?

V Amway to tak je. Cena zboží je pro každého člena stejná. Veškeré provize, které jsou k rozdělení se vyplácejí odspodu. Ti dole dostanou zaplaceno přesně tolik, kolik vyprodukovali. Teprve zbytek jde nahoru. V Amway byznysu vyděláváte vždycky hlavně na sebe. A proto platí, že si klidně můžete vydělávat víc peněz, než člověk nad vámi.

Proč v mediích převažují negativní zprávy o Amway?

To je dobrá otázka. Jedním z důvodů může být, že celý systém Amway je postaven na odstranění medií jako nositele reklamy a tím příjemce peněz. Amway neplatí mediální reklamu, platí své VPA, kteří se starají o obrat. Takže tu máme miliardový byznys, ze kterého neplyne tradičním nositelům reklamy (tisk, rozhlas, televize, atd.) ani dolar... Nechci zevšeobecňovat, ale často je důvodem neprofesionalita a jistá povrchnost novinářů. Nebo neochota věnovat čas studiu dostupných materiálů. A někdy může být důvodem společenská objednávka.

Možná hlavním důvodem, proč převažují negativní zprávy ale je, že je málo pozitivních... Pozitivní zprávy o čemkoli nejsou pro media přitažlivé, protože málokoho zajímají. Takže pokud by bylo 100 věcí na Amway dobrých a jedna špatná, buďte ujištěni, že by se nenašel novinář, který by napsal alespoň o jedné dobré, ale našlo by se hodně novinářů, kteří by psali o té špatné... A to, že se novináři při referování o těch "špatných" věcech musí uchylovat k šíření polopravd a často i lží, je pro mě důkaz toho, že skutečných problémů a negativ o kterých by mohli objektivně informovat není na Amway tolik.
Výše uvedené platí především pro bulvární plátky, které se v honbě za senzací neváhají snížit ke lhaní a šíření polopravd a dezinformací. Existují však i renomované zdroje, které o Amway publikovaly řadu fundovaných informací.
Radek John, na jednom semináři Amway, kde byl jako host, odpovídal na otázku, proč na Nově není slyšet o Amway - "Buďte rádi. My jdeme po problémech. Pokud něco dobře funguje, není to pro nás zajímavé..." Názor pana Radka Johna na firmu Amway si můžete poslechnout zde. Celou reportáž, ze které tato ukázka pochází, si můžete stáhnout v sekci Audio & Video > Rozhlasové vysílání nebo zde.
Samostatnou kapitolou jsou negativní svědectví zhrzených amwayáků, která tak často a rád cituje tisk a která tak často čteme v komentářích po intenetu. Leckdy je za tím pouze neschopnost přiznat vlastní chyby a hledání chyb u druhých, tak oblíbené u nezralých lidí.

Je to dealerství zboží.

Lidé dost často lpějí na slovíčcích. A slovo dealer v lidech vzbuzuje skoro panickou hrůzu. Možná proto, že je často spojováno s drogami. Dealer je v překladu prodejce, ale také obchodník nebo zprostředkovatel. Přesto ho VPA neradi používají, právě pro ten pejorativní nádech, který to slovo má. Takže mnohem důležitější než jak co nazýváme, je co si pod těmi názvy představíme. Já osobně si pod slovem dealer představuji člověka, který naplní auto zbožím a objíždí provozovny, ve kterých se to zboží snaží prodat. Někdo jiný si pod tím slovem představí něco jiného.

Amway je obchodní firma. Prodává zboží lidem, kteří to zboží mohou dále prodávat, anebo nemusí - mohou si ho sami spotřebovat. Je člověk, který si nakupuje zboží pro vlastní spotřebu, za lepší ceny ve velkoobchodu dealer? Je člověk, který do svého oblíbeného obchodu přivede kamaráda, který si tam taky výhodně nakoupí, dealer?

Označit každého, kdo podniká s Amway, slovem dealer je velmi zjednodušené a může to být i velmi nepřesné. 

Kdo dělá Amway, přijde o kamarády.

Velmi citlivé téma. Dost často zmiňované odpůrci Amway. Řekněme si upřímně, může se to přihodit. Ale popravdě řečeno, to se přeci v životě občas stává. Někdy zjistíme, že ten, kdo vypadal jako kamarád byl jen člověk, který měl společné zájmy jako já a jakmile máme rozdílné zájmy, končí přátelství. To samo o sobě nemá nic společného s Amway. Přestanu chodit na fotbal a začnu chodit na tenis, logicky se změní okruh známých a přátel.

Každý, kdo se pustí do Amway, vidí to jako skvělou šanci. Často se stane, že nejen kamarádi a přátelé, ale třeba i rodina tu šanci nevidí. Mají jiné informace, jiná paradigmata, jiné názory. Pak nastává konflikt. A jedině konflikt vám ukáže, jaký člověk doopravdy je. Jedině vypjaté, krizové situace ukazují opravdový charakter lidí. A často přichází deziluze. Většina vztahů, které takto skončí, by stejně dříve čí později zanikly. Amway nebývá příčinou, spíše takovým katalyzátorem.

Pro ztrátu kamarádů totiž v Amway byznysu neexistují objektivní důvody. Mám litovat, že někdo přestal být mým kamarádem, za to, že jsem mu nabídl podnikatelské partnerství? To asi nebyl opravdový kamarád... 

Jednou ze základních věcí, kterou se VPA zabývají, kterou se učí a kterou trénují je budování vztahů. Přátelských vztahů s kýmkoliv, nejen s lidmi, kteří s nimi spolupracují! To je obrovsky důležité. Amway vás trénuje k tomu, abyste kamarády získávali a ne ztráceli. A tuto dovednost můžete využít v jakékoliv oblasti vašeho života.

<< 4 | 5 | 6 | 7 | 8 >>

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.